Container Handling

RMG Containerkran bewegt Container in einem Containerblock innerhalb eines Containerterminals

De meeste vracht wordt wereldwijd in standaard containers vervoerd. Om 24/7/365 grote hoeveelheden containers te kunnen afhandelen, moeten overslagbedrijven beschikken over efficiente en betrouwbare elektrische container handling installaties die op hun best zijn onder moeilijke omstandigheden.

Energie- en datatransmissie systemen spelen een zeer belangrijke rol in het voeden van Ship-to-Shore CranesRail Mounted Gantry Cranes(RMG), en Rubber Tired Gantries(RTG). Grotere containerschepen vereisen grotere, snellere en zeer betrouwbare container kranen, die in hoge mate afhankelijk zijn van state-of-the-art electrische componenten.

De volautomatische “haven van de toekomst” vraagt om nieuwe types container handling machines en een nieuwe benadering van stroomtoevoer– en datatransmissiesystemen. Om het verbruik van fossiele brandstoffen en luchtvervuiling te verminderen, vervangen havenbedrijven de verbrandingsmotoren in hun machines door elektrische aandrijvingen.

Conductix-Wampfler heeft tientallen jaren aan ervaring en kennis op het gebied van container handling. Wij leveren betrouwbare en praktische oplossingen op maat voor het elektrisch voeden van kranen en andere machines in het havenbedrijf. We leveren onze klanten turnkey systemen en sterke aftersales service door ons wereldwijde netwerk.
Wij leveren:

Motorkabelhaspels - op maat, met magneetkoppeling of frequentiegerelde aandrijving, voor het wikkelen van de voedings- en datakabels van STS en RMG kranen. De probleemloze overdracht van elektrische voeding en data is gegarandeerd door het gebruik van speciale sleepringen en fiber optic transmitters. Motorkabelhaspels wikkelen spreader kabels met hoge snelheid en bieden een mogelijkheid diesel-aangedreven RTGs om te bouwen naar elektrisch aangedreven “ E-RTGs”.

Kabelwagensystemen - duurzaam en betrouwbaar; aangedreven of niet-aangedreven, voor het verrijden van de kabels voor de kat op containerkranen.

Kabelrupsen - kunnen ook gebruikt worden voor de kabels van de kat en zelfs voor de hoofdvoeding van de kraan, zeker als er meerdere kabels worden gebruikt.

Stroomrails - speciaal ontwikkeld voor het voeden van elektrische “ E- RTGs” die diesel-aangedreven RTGs vervangen. Het nieuwe Drive-in systeem, dat volledig automatisch werkt zonder pneumatische of hydraulische componenten is leverbaar naast het traditionele stekkerbare systeem. Stroomrails kan de dwarsvoeding naar de kraan overbrengen in combinatie met een speciaal datatransmissiesysteem. In een sleuf, onder het kade-oppervlak gemonteerde sleepleiding voor hoge spanningen kan worden gebruikt voor het voeden van STS containerkranen. Stroomrails voor hoge stromen vormen een alternatief voor de kabelhaspels die op STS containerkranen worden toegepast.

Inductive Power Transfer (IPT®) - state-of-the-art inductive charging oplossingen (IPT® Charge) voor het laden van de accu´s van elektrisch aangedreven voertuigen zoals AGVs en Straddle Carriers.

Kabelbescherming systemen Trenchguard en  CoverZip systemen beschermen kabels die in een sleuf in de kade worden afgelegd.