Inductieve oplossingen voor energieoverdracht – Spoor
Inductieve oplossingen voor energieoverdracht


Inductieve oplossingen voor energieoverdracht voor railgeleide material handling-systemen of kermisattracties hebben een uitstekende primaire railopstelling waarbij een E-Pickup beide spoorkabels van meerdere kanten omhult. Het ontbreken van mechanisch contact tussen stationaire en bewegende delen van een inductieve energieoverdrachtsoplossing resulteert in een breed scala aan superieure eigenschappen:
... voor geëlektrificeerde monorailsystemen
- Hoge beschikbaarheid en veiligheid
- Grote mechanische verplaatsingstoleranties
- Geen blootliggende elektrische contacten
- Hoge rijsnelheden
- Onbeperkte voorwaartse en achterwaartse beweging
- Niet gevoelig voor omgevingsinvloeden
- Lage onderhouds- en bedrijfskosten
- Geen slijtende mechanische onderdelen
- Er wordt geen collectorstof gegenereerd
- Makkelijk te installeren
- Beugels klikken in de rail
Dubbele kabel primair
... voor assemblagesystemen en lamellenbanen
- Hoge beschikbaarheid en veiligheid
- Grote mechanische verplaatsingstoleranties
- Geen blootliggende elektrische contacten
- Geschikt voor frequent in- en uitschakelen
- Geen vonken
- Niet gevoelig voor omgevingsinvloeden
- Lage onderhouds- en bedrijfskosten
- Geen slijtende mechanische onderdelen
- Makkelijk te installeren
- Beugels klikken in de drager
- Dubbele kabel primair
Bij de stroomvoorziening van op rails gemonteerde voertuigen is over het algemeen een continue inductieve voeding over het gehele rijpad vereist. Het primaire spoor van de inductieve energieoverdrachtsoplossingen wordt parallel aan de rail of langs het rijpad geïnstalleerd. De pick-ups en controllers zijn op de voertuigen gemonteerd. Zoals bij alle continue inductieve stroomoverdrachtsoplossingen, worden overdrachten uitgevoerd met behulp van het model met twee kabels, d.w.z. met een voorwaartse en retourkabel.
Pickups en regelaars zijn verkrijgbaar in verschillende vermogensniveaus en uitgangsspanningen, afhankelijk van de toepassingen die worden bediend. Als een enkele combinatie van pick-up en regelaar niet voldoende is om het vereiste vermogensniveau te leveren, kunnen ze worden gecombineerd om samen hogere vermogensniveaus te leveren. Gegroepeerde voeding is voorzien in het ontwerp van de regulatoren.
De meest voorkomende uitgangsspanning is 560 V DC. 560 V DC is het DC-equivalent van een 400 V AC-voeding. Inductieve energieoverdrachtssystemen leveren doorgaans stroom aan frequentieregelaars of mobiele besturingen met geïntegreerde frequentieregelaars. Standaardfrequentieomvormers hebben een ingangsgelijkrichter die de normaal toegevoerde AC-voedingsspanning omzet in gelijkstroom, en de variabele frequenties om aandrijvingen aan te sturen worden vervolgens in een tweede fase toegepast. Omdat het technisch niet zinvol is om inductieve stroomoverdrachtsoplossingen te ontwerpen die AC-uitgangen leveren die onmiddellijk worden teruggestuurd naar DC, bieden regelaars DC-uitgangen die ofwel in de fase-ingangen of, indien nodig, rechtstreeks in de DC-bus van de aandrijving worden ingevoerd.
De uitgangsspanningen van de pick-up en regulator zijn op maat gemaakt voor specifieke toepassingen. E-Shape Pickups zijn standaard voor railgeleide systemen en bieden een hoge vermogensdichtheid en geoptimaliseerde EMC-eigenschappen. Hun ontwerp concentreert het veld centraal, waardoor verspreiding wordt verminderd en de efficiëntie wordt verbeterd. De afwezigheid van AC-uitgangen vereenvoudigt de vermogenselektronica, waardoor de complexiteit, het volume, de kosten en de verliezen worden verminderd, wat resulteert in economische en ecologische voordelen.
- Specificatie
- Downloads
- FAQ
Specificatie
Voedingen:
Tot 40 kW nominaal vermogen en hoger piekvermogen
Loop-/tracklengtes:
Van enkele meters tot enkele honderden meters met een enkele voeding. Honderden meters, die mogelijk in de duizenden lopen, d.w.z. met een enorme EMS-installatie die meerdere voedingen toepast.
Vermogensniveaus aan voertuigzijde voorzien:
Flat Pickups worden meestal geleverd met geïntegreerde vermogenselektronica om de installatie-inspanningen aan de voertuigzijde te minimaliseren door extra bedrading, stekkers, enz. te elimineren. E-pickups worden meestal geleverd met afzonderlijke vermogenselektronica (regelaars).
Flat Pickups gaan tot 2,5 kW en hebben meestal 560 V DC-uitgangen die de DC-bussen voeden in omvormers die doorgaans worden toegepast in geautomatiseerde systemen om motoren aan te drijven.
E-pickups gaan tot 4 kW, regelaars komen qua vermogen overeen en worden meestal ook geleverd met 560 V DC-uitgangen, speciale oplossingen kunnen worden geleverd met verschillende spanningen, d.w.z. 48 V DC.
Hogere stroomverzoeken kunnen worden bediend door de implementatie van twee of meer pickups, respectievelijk pick-up- en regelaarcombinaties.