Conductix-Wampfler Mobile Controls type ST-87x/ST-88x van de LJU "Series 8" besturingssystemen zijn compacte, programmeerbare Mobile Controls bedoeld voor het aansturen van een enkele bewegingsas. Deze besturingssystemen zijn ontworpen voor de bediening en besturing van een bepaald aantal motoren in industriële en commerciële installaties.

Besturing via rijcommando's

LJU Mobiele Bedieningssystemen evalueren voortdurend de binnenkomende commando's van de systeemcontroller (bijv. via de stuurrail) en bepalen het rijgedrag van het transportveersysteem door het te koppelen aan de actuele parameterinstelling die lokaal in de LJU Mobile Control Unit is geïmplementeerd. Op deze manier kunnen verschillende signalen in verschillende delen van het systeem worden gebruikt om het gewenste rijgedrag te bereiken (bijv. lage positioneringssnelheid, hoge transportsnelheid, remontgrendeling, enz.). De aandrijfmotor wordt aangedreven zolang het besturingssysteem een geldig signaal detecteert en er geen stopcommando wordt ontvangen. Externe sensoren die op de besturingssystemen zijn aangesloten, worden onafhankelijk door de besturingssystemen bewaakt en geëvalueerd. De benodigde configuratie is programmeerbaar. Als een stopcommando wordt gedetecteerd, brengt het besturingssysteem het voertuig volledig tot stilstand. Nadat het stopcommando is geannuleerd, start het besturingssysteem opnieuw op volgens de ingestelde vertragingstijd. Bouwstenen om functionele veiligheid toe te voegen zijn op aanvraag beschikbaar.

Regeneratief remmen

Om een voertuig langzaam af te remmen, gecontroleerd tot stilstand te brengen en de remmen te ontzien, bieden de regelsystemen de mogelijkheid om regeneratief te remmen. Regeneratief remmen door het regelsysteem is instelbaar. Toepassingssoftware en bedrijfsparameters kunnen via infrarood via het handmatige programmeerapparaat (MU-705, apart verkrijgbaar) naar het besturingssysteem worden verzonden.

Status weergave

De besturingssystemen bewaken continu de basistoestand van het voertuig en geven in geval van een storing een gedifferentieerde melding via het geïntegreerde display en, indien gebruikt, wordt een collectieve storingsmelding via de signaalrail naar de overkoepelende systeemcontroller gestuurd. De besturingssystemen zijn uitgerust met een display waarmee de statusmeldingen of statussen van fouten eenvoudig en duidelijk kunnen worden afgelezen.

Afstandsbediening

Voor functies zoals het handmatig verplaatsen van een voertuig kunnen de besturingssystemen worden aangestuurd door middel van een infrarood afstandsbediening. Parameters aan het besturingssysteem toewijzen Gedefinieerde gegevensrecords kunnen met behulp van het handmatige programmeerapparaat MU-705 naar het besturingssysteem worden overgebracht.

Deze gegevensbestanden bestaan uit:

  • Parameters van het voertuig
  • PCM-configuratietabellen
  • Voertuigtabellen

Voertuigparameters en configuratieschakelaars

De voertuigparameters en configuratieschakelaars worden gebruikt om het gedrag van het voertuig in te stellen volgens de systeemvereisten. Verschillende extra functies van het besturingssysteem kunnen worden geactiveerd, gedeactiveerd en ingesteld. Positieve waarden van 0 tot maximaal 65535 kunnen als parameterwaarden worden ingesteld. Voor sommige parameters wordt het waardebereik verder beperkt.

Configuratieschakelaars maken deel uit van de voertuigparameters. Ze activeren of deactiveren afzonderlijke functies van het besturingssysteem.

Voertuigtabellen

Voertuigtabellen bevatten gegevens die toegankelijk zijn voor bepaalde functies van het besturingssysteem. Deze gegevens worden toegewezen aan het systeem waarin het voertuigregelsysteem wordt gebruikt. De voertuigtabellen worden gebruikt om waarden in te stellen die van invloed zijn op de bewegings- en positioneringsfuncties.

PCM-configuratietabellen

In het PCM-besturingssysteem worden verschillende halve golfpatronen via de PCM-hardware naar het voertuigbesturingssysteem verzonden. Het voertuigcontrolesysteem is in staat om deze commando's te herkennen en zijn gedrag dienovereenkomstig aan te passen. De PCM-configuratietabel definieert hoe het voertuigbesturingssysteem zich gedraagt met een PCM-commando.

FAQs

Veelgestelde vragen

Wat betekent enkele as eigenlijk?

Eenassige LJU Mobiele Bedieningssystemen worden geleverd met één geïntegreerde frequentieomvormer. Ze zijn bedoeld om te worden uitgevoerd in toepassingen die slechts één actieve as of aandrijving tegelijk in bedrijf hebben. Een typische toepassing is een licht EMS-systeem, d.w.z. een deurenlijn met alleen de functionaliteit om deuren naar voren te verplaatsen. Het kan een optie zijn om een tweede beweging te hebben, wanneer ze niet parallel werken. Om dit te doen is het matchen van hard- en software verplicht, omdat u waarschijnlijk bij een tweede beweging extra sensoren en bijbehorende softwaremodules moet activeren, parameterinstellingen moeten worden geïmplementeerd.

Waarom zijn er ST-87x/ST-88x en ST-89x enkelassige besturingen?

ST-87x/ST-88x richten zich absoluut op eenvoudige toepassingen, met beperkte detectievereisten, duidelijk gerichte bediening. Het volume is geoptimaliseerd tot precies de grootte om de verplichte interfaces te implementeren. ST-89x is de toegangspoort tot complexere toepassingen met één as, d.w.z. met hogere functionele veiligheidseisen, meer sensoren om toe te passen, grotere veelzijdigheid in de software. Als basis voor hoger presterende besturingsvereisten wordt een beter presterende controller geïmplementeerd.