Conductix-Wampfler Mobile Controls type ST-89x van de LJU "Series 8" besturingssystemen zijn compacte, programmeerbare Mobile Controls bedoeld voor het aansturen van één tot n bewegingsassen. Doorgaans varieert het bereik van aandrijvingen die actief zijn in parallel bedrijf tot drie. Verdere asbewegingen worden vaak gerealiseerd als sequentiële aandrijvingen, dus met behulp van een geïntegreerde frequentieomvormer eerst om het neerlaten te bedienen en vervolgens na het dalen is voltooid om het transportgoed in een montagevriendelijke oriëntatie te draaien. Deze besturingssystemen zijn ontworpen voor de bediening en besturing van een bepaald aantal motoren in industriële en commerciële installaties. LJU Mobile Control ontvangt actieklaringen via commando's, verzonden via verschillende middelen, d.w.z. volledige en halve golfsignalen, PWM- of databuscommunicatie.

Controle over reiscommando's

LJU Mobiele Bedieningssystemen evalueren voortdurend de binnenkomende commando's van de systeemcontroller (bijv. via de stuurrail) en bepalen het rijgedrag van het transportsysteem door deze te koppelen aan de actuele parameterinstelling die lokaal in de LJU Mobile Control Unit is geïmplementeerd. Op deze manier kunnen verschillende signalen in verschillende delen van het systeem worden gebruikt om het gewenste rijgedrag te bereiken (bijv. lage positioneringssnelheid, hoge transportsnelheid, remontgrendeling, enz.). De aandrijfmotor wordt aangedreven zolang het besturingssysteem een geldig signaal detecteert en er geen stopcommando wordt ontvangen. Externe sensoren die op de besturingssystemen zijn aangesloten, worden onafhankelijk door de besturingssystemen bewaakt en geëvalueerd. De benodigde configuratie is programmeerbaar. Als een stopcommando wordt gedetecteerd, brengt het besturingssysteem de auto volledig tot stilstand. Nadat het stopcommando is geannuleerd, start het besturingssysteem opnieuw op volgens de ingestelde vertragingstijd. Bouwstenen om functionele veiligheid toe te voegen zijn op aanvraag beschikbaar.

Regeneratief remmen

Om een voertuig langzaam af te remmen, gecontroleerd tot stilstand te brengen en de remmen te ontzien, bieden de regelsystemen de mogelijkheid om regeneratief te remmen. Regeneratief remmen door het regelsysteem is instelbaar. Toepassingssoftware en bedrijfsparameters kunnen via infrarood via het handmatige programmeerapparaat (MU-705, apart verkrijgbaar) naar het besturingssysteem worden verzonden.

Status weergave

De besturingssystemen bewaken continu de basistoestand van het voertuig en geven in geval van een storing een gedifferentieerde melding via het geïntegreerde display en, indien gebruikt, wordt een collectieve storingsmelding via de seinrail naar de overkoepelende systeemcontroller gestuurd. De besturingssystemen zijn uitgerust met een display waarmee de statusmeldingen of fouttoestanden eenvoudig en duidelijk kunnen worden afgelezen.

Afstandsbediening

Voor functies zoals het handmatig verplaatsen van een voertuig kunnen de besturingssystemen worden aangestuurd door middel van een infrarood handafstandsbediening. Parameters aan het besturingssysteem toewijzen Gedefinieerde gegevensrecords kunnen met behulp van het handmatige programmeerapparaat MU-705 naar het besturingssysteem worden overgebracht.

Deze gegevensbestanden bestaan uit:

  • Parameters van het voertuig
  • PCM-configuratietabellen
  • Voertuigtabellen

Voertuigparameters en configuratieschakelaars

De voertuigparameters en configuratieschakelaars worden gebruikt om het gedrag van het voertuig in te stellen volgens de systeemvereisten. Verschillende extra functies van het besturingssysteem kunnen worden geactiveerd, gedeactiveerd en ingesteld. Positieve waarden van 0 tot maximaal 65535 kunnen als parameterwaarden worden ingesteld. Voor sommige parameters wordt het waardebereik verder beperkt.

Configuratieschakelaars maken deel uit van de voertuigparameters. Ze activeren of deactiveren afzonderlijke functies van het besturingssysteem.

Voertuigtabellen

Voertuigtabellen bevatten gegevens die toegankelijk zijn voor bepaalde functies van het besturingssysteem. Deze gegevens worden toegewezen aan het systeem waarin het voertuigregelsysteem wordt gebruikt. De voertuigtabellen worden gebruikt om waarden in te stellen die van invloed zijn op de bewegings- en positioneringsfuncties.

PCM-configuratietabellen

In het PCM-besturingssysteem worden verschillende halve golfpatronen via de PCM-hardware naar het voertuigbesturingssysteem verzonden. Het voertuigcontrolesysteem is in staat om deze commando's te herkennen en zijn gedrag dienovereenkomstig aan te passen. De PCM-configuratietabel definieert hoe het voertuigbesturingssysteem zich gedraagt met een PCM-commando.

FAQs

Veelgestelde vragen

Hoeveel assen betekent Multi-Axis precies?

Meerassig betekent niet een specifiek aantal assen. Het betekent uit de eerste hand dat er tenminste twee bewegingsassen zijn die tegelijkertijd actief zijn. Een typisch voorbeeld is bijvoorbeeld een EMS-lijn, waarbij voertuigen al kunnen beginnen met het laten zakken van het transport tot een bepaalde hoogte terwijl ze nog vooruit rijden. Typische situatie bij het naderen van een assemblagewerkstation langs de productielijn. Als u een rotatie van het transportgoed, d.w.z. een carrosserie voor een betere toegang tot de werkplek, toevoegt, zou u al een drie-assige oplossing hebben. Natuurlijk zou je dit ook kunnen doen met een twee-assige besturingseenheid, maar sequentieel betekent dan extra tijd voordat het wordt ingesteld en klaar is. Dus uiteindelijk hangt de beslissing voor hoeveel assen af van meerdere factoren. Doorgaans draaien de meeste applicaties met maximaal drie-assige opstellingen en hebben ze elke extra beweging dan sequentieel. De mogelijkheden zijn eindeloos.