Gemotoriseerde kabelwagen voor rondkabels met AC- of DC-technologie. Afhankelijk van snelheid en belasting wordt hij geleverd met een gepatenteerde compacte aandrijving (0380-serie) of met een reductiemotor (0385-serie). Het gehele systeem bestaat uit gemotoriseerde kabelwagens, een frequentieomvormerregeling voor het optimaliseren van de beweging en kabelwagens uit de 0365- en 0375-serie. 

De eisen van de huidige systemen, vooral bij de behandeling van containers, overtreffen vaak de fysieke beperkingen van conventionele systemen als het gaat om snelheid, acceleratie en gewicht van kabelpakketten. De toepassing van gemotoriseerde kabelwagens in combinatie met niet-gemotoriseerde kabelwagens zorgt voor gecontroleerd accelereren en vertragen. Deze synchronisatie met de consument maakt het mogelijk om de rijsnelheden van het gehele systeem aanzienlijk  te verhogen. Bovendien worden slijtage- en onderhoudswerkzaamheden aanzienlijk verminderd, waardoor de operationele beschikbaarheid van de hele faciliteit toeneemt en de totale kosten worden geminimaliseerd.

Belangrijkste toepassingen 

  • High-speed STS-containerkranen van alle Panamax-klassen
  • Speciale bovenloopkranen
  • Schroot- en pankranen in staalfabrieken
  • Transportsystemen met hoge snelheid
  • Transportsystemen  
Specificatie
  • Rijsnelheid max.1): 300 m/min [984.25 ft/min]
  • Laadvermogen/trolley max.1): 800 kg [1763.7 lb]
  • Diameter hoofdrollen: 125/160 mm [4,92" en 6,3"]
  • Omgevingstemperatuur: -20 ... +80 °C [-22 °F tot 176 °F]
  • Toepassingen: binnen/buiten/zeeklimaat
  • I-balk: parallelle flens

1) afhankelijk van rolgrootte/rolmateriaal

Downloads
FAQ

Wanneer wordt de kabelwagen XL-Line 0380 / 0385 serie gebruikt?

Met name op Ship-To-Shore containerkranen met rijsnelheden tot 300 m/min.

Hoe werkt een gemotoriseerd I-Balk systeem?

Twee of drie gemotoriseerde kabelwagens werken samen met passieve wagens uit de 0366- of 0375-serie. De gemotoriseerde trolleys zijn frequentiegestuurd om de beweging van het complete festoensysteem te optimaliseren en dynamische belastingen te compenseren.

Hoe worden de energie en data verzonden?

Energie en data worden verzonden via flexibele vlak- of rondkabelpakketten. Elke gebruikte kabel moet geschikt zijn voor gebruik in een kabelwagensysteem. Er zijn verschillende soorten kabels met PUR- of rubberisolatie verkrijgbaar.

Wat is het typische baanprofiel?

Het systeem werkt uitsluitend op parallelle I-balken. De mogelijke I-balktypes zijn gestandaardiseerd IPE 240; 250 x 125 x 6 x 9; B 8 x 18 ;

Zijn I-Balk kabelwagensystemen geschikt voor gebruik binnen of buiten?

I-Balk kabelwagensystemen kunnen zowel binnen als buiten worden gebruikt.

Wat zijn de typische slijtagedelen?

Naast de rollen en de buffers van de trolley zijn ook de onderdelen van de riemaandrijving aan slijtage onderhevig.

Bieden jullie technische ondersteuning?

Ja, we bieden uitgebreide technische ondersteuning: via ons verkoopteam dat zich het dichtst bij uw locatie bevindt, en via onze applicatie-engineeringteams.

Biedt u installatietraining en -ondersteuning aan?

Ja, we bieden ondersteuning en supervisie, of volledige installatie van onze producten. Onze serviceteams staan klaar om u te helpen.

Bekijk wat we nog meer te bieden hebben

Gerelateerde producten

Innovatief energie- en datamanagement begint bij Conductix-Wampfler!