Kabelwagen met meerlaagse kabelzadels met zijbelading voor rondkabels. Geschikt voor maximale mechanische en dynamische belastingen, inclusief verplaatsing en sterke zijdelingse krachten. Geschikt voor korte werkcycli en hoge snelheden – combineerbaar met aangedreven kabelwagens.

Belangrijkste toepassingen

  • STS-container kranen
  • Schroot- en pankranen in staalfabrieken
  • Transportsystemen met hoge snelheid
  • Transportsystemen
Specificatie
  • Rijsnelheid max.1) 2): 300 m/min [984.25 ft/min]
  • Laadvermogen/trolley max.1): 800 kg [1763.7 lb]
  • Diameter hoofdrollen: 125/160 mm [4,92" en 6,3"]
  • Omgevingstemperatuur: -30 ... +50 °C [-22 °F tot 122 °F]
  • Toepassingen: binnen/buiten/zeeklimaat
  • I-balk: parallelle flens

1) afhankelijk van rolgrootte/rolmateriaal 
2) samen met gemotoriseerde wagens

Downloads
FAQ

Wanneer wordt de kabelwagen XL-Line 0375 serie gebruikt?

Het I-Balk kabelwagensysteem XL-Line 0375 wordt meestal gebruikt in hoogdynamische toepassingen zoals Ship-To-Shore containerkranen. Vanwege de hoge dynamische belasting wordt het gebruik van gemotoriseerde trolleys in de meeste gevallen aanbevolen.

Hoe werkt een I-Balk systeem?

Kabelwagens worden geïnstalleerd op een I-balk. Kabelpakket wordt in kabellussen op de kabelwagens gemonteerd. Het systeem wordt bediend door een meeneemwagen of meeneemklem die aan de energieverbruikende apparatuur is bevestigd.

Hoe worden de energie en data verzonden?

Energie en data worden verzonden via flexibele vlak- of rondkabelpakketten. Elke gebruikte kabel moet geschikt zijn voor gebruik in een kabelwagensysteem. Er zijn verschillende soorten kabels met PUR- of rubberisolatie verkrijgbaar.

Wat is het typische baanprofiel?

Het systeem werkt meestal op taps toelopende of parallelle I-balken. De mogelijke I-balktypes zijn gestandaardiseerd IPE 240; 250 x 125 x 6 x 9; B 8 x 18 ; INP 220; GB 706-65/20a; 200 x 100 x 7 x 10x8°; S8 x 18,4

Zijn I-Balk kabelwagensystemen geschikt voor gebruik binnen of buiten?

I-Balk kabelwagensystemen kunnen zowel binnen als buiten worden gebruikt.

Wat zijn de typische slijtagedelen?

Typische slijtdelen zijn de rollen van het loopwerk en de buffers op de trolleys. De rubberen dempingskabels die in een systeem worden gebruikt, zijn ook aan slijtage onderhevig.

Bieden jullie technische ondersteuning?

Ja, we bieden uitgebreide technische ondersteuning: via ons verkoopteam dat zich het dichtst bij uw locatie bevindt, en via onze applicatie-engineeringteams.

Biedt u installatietraining en -ondersteuning aan?

Ja, we bieden ondersteuning en supervisie, of volledige installatie van onze producten. Onze serviceteams staan klaar om u te helpen.

Innovatief energie- en datamanagement begint bij Conductix-Wampfler!