Heavy-duty kabelwagensystemen voor modernisering van kranen

NewsUitmuntende service: Modernisering van kranen door Conductix-Wampfler!
2024-12-17

Het zwaarste gemotoriseerde festoensysteem dat Conductix-Wampfler ooit heeft ontworpen en gebouwd, is met succes op de STS-containerkraanbalk gerold.

Onze Global Service Organization heeft onlangs een retrofitproject afgerond voor Ship-to-Shore containerkranen (STS-kraan) op Terminal des Flandres in Duinkerke, Frankrijk.

    Het retrofit-project bestond uit twee zware kabelwagensystemen. Een gemotoriseerd kabelwagensysteem, inclusief de vervanging van het bedieningspaneel en de vervanging van een niet-gemotoriseerd heavy duty kabelwagensysteem op een andere STS-kraan. De scope van het project was system engineering, in het bijzonder de verlenging van de kraanbalk die nodig was voor onze systeeminstallatie, evenals voormontage van het systeem op de kade, steigerinstallatie en voorbereidende werkzaamheden aan de STS-kranen om aan de eisen van de klant te voldoen. Er werd sterk gericht op dat de stilstand van de kraan niet langer dan vier dagen zou duren. Daarnaast was het leggen en bekabelen van kabels een belangrijk onderdeel van het werk, waarbij beide kabelpakketten ongeveer 50 kg/meter wegen (35 voeding- en besturingskabels).

    Dit retrofit-serviceproject werd turnkey gegund aan Conductix-Wampfler. Conductix-Wampfler voltooide deze twee retrofits, de een na de ander, inclusief inbedrijfstelling, binnen vier weken en met de ondersteuning van een team van 30 technici uit verschillende landen (Turkije/België/Frankrijk/Duitsland).

    Ons Global Service-team staat klaar om u te ondersteunen bij het moderniseren en retrofitten van uw kranen. Neem vandaag nog contact met ons op om te bespreken hoe we dezelfde expertise in uw project kunnen inbrengen.