Transit & People Movers

Conductix-Wampfler offers Energy & Data Transmission Systems for the Transit industry

Grote stedelijke gebieden die problemen hebben met vastlopend verkeer, ruimtebeperking en luchtvervuiling kiezen in toenemende mate voor duurzame ´groene´ elektrische systemen voor personenvervoer. 

Stroomrails voor LRT's (Light Rail Transit), monorails, en APM's (Automated People Movers) dienen betrouwbaar, energie-efficient, duurzaam en robuust te zijn met een minimum aan onderhoud.

Vervoerders willen alleen de beste stroomrail profielen en layout die specifiek aan hun operationele wensen voldoen.
Engineering, montage en ingebruikstelling zijn vaak wenselijk.

In de komende jaren zullen stalen 3e rail systemen vervangen worden door hoog conductieve aluminium rails met RVS deklaag om het energiegebruik terug te brengen, installatiekosten te minimaliseren en het aantal trafohuisjes te verminderen.

Deze “groene” rails dienen een minstens zo lange levendsduur te hebben in vergelijking met een volledig stalen rails.

Innovatieve PRT (Personal Rapid Transit) concepten vereisen ingenieuze stroomrail oplossingen en technische geavanceerde batterij oplaadsystemen.

Verder hebben metro-, tram- en treinoperators veilige plug-in voedingen nodig voor treinstellen, geparkeerd in onderhoudswerkplaatsen.

De afgelopen 60 jaar heeft Conductix-Wampfler haar reputatie opgebouwd als wereldwijde tooaangevende leverancier voor ´groene´ energie efficiente aluminium en RVS stroomrail oplossingen,  draadloze oplaadsystemen en plug-in systemen voor treinen.

Wij beschikken over de engineering know-how, praktijkervaring, expertise en testmiddelen om een partner te zijn in uw succes!

Wij bieden:

Stroomrail systemen

  • Aluminium en RVS profielen van 320 ampere tot 4500 ampere voor APM, PRT, GRT, LRT en monorail systemen
  • Aluminium en RVS profielen van 4500 tot 6000 ampere – voor 3e en 4e rail systemen
  • Isolatie, stroomafnemers en sleepkolen zijn voor elk systeem geoptimaliseerd

Testen

  • Wij gebruiken onze uitgebreide testfaciliteit, samen met het uitgebreid testen op locatie om de probleemloze werking van componenten te waarborgen. Wij bieden ook testdiensten aan.
  • Ons gepatenteerd PRIAS (Power Rail Impact Analysis System) vormt, samen met diagnostische hulpmiddelen en gereedschappen, een optimaal systeem voor het meten en lokaliseren van hot spots en inconsistenties in de rails

Stinger-systemen vermindering van de gevaren in verband met live-inpluggen van geparkeerde treinen

  • Een combinatie van stroomrails, kabelwagensystemen en connectors levert elektrische voeding aan voertuigen, geparkeerd in onderhoudsfaciliteiten
  • Stingers worden aangepast aan de behoeften van de individuele gebruiker. Er zijn vele veiligheidsvoorzieningen leverbaar om onbedoeld aanschakelen van de voeding naar het treincircuit en toevallig wegrijden van de trein te voorkomen.

Transfer between two Airport terminals
[cable liner system | DCC]

Application
Transfer between two Airport terminals [cable liner system | DCC]

Country

Canada

City

Toronto

Representative office

Conductix-Wampfler [USA]

Operator

Doppelmayr [DCC]

Customer
Siemens, Austria

Technical requirement[s]

Electrification of the interior equipment of the People Mover

Product[s]

Conductor Rail, Hevi-Bar II

Number of [Load]
6

Travel distance [Load]

2 x 1473 m

Travel speed [Load]

43,2 km/h

Number of poles

3 + PE

Collector assembly

Double collector

Current

150 A

Voltage

480 V [AC]

Additional information

  • In operation: 22 hrs./day
  • System capacity: 2150 passengers per hour/direction